QR-code stickers worden vaak gebruikt om je klant of bezoeker naar een website of een app te leiden. Met de QR-code hoeft je gast geen link naar een website in te typen, maar kan hij de QR-code eenvoudig scannen met de camera op een smartphone.
Dit kunnen restaurants of cafés zijn die in plaats van een fysiek menu klanten de mogelijkheid geven om online een bijgewerkt menu te lezen en misschien hun eten via hun website te bestellen.
Een QR-code kan ook handig zijn als je veel informatie hebt die je klanten nodig hebben, maar niet relevant of mogelijk is om op een flyer of brochure af te drukken. Misschien wordt de informatie regelmatig bijgewerkt of misschien is het te tekstrijk voor alle klanten om te willen lezen.
Velen gebruiken ook QR-codes om hun belanghebbenden naar de website te leiden zonder dat de klant iets anders hoeft te doen dan de QR-code met zijn telefoon te scannen. Dit maakt het gemakkelijk om lange URL's of onlogische URL's met letters en cijfers te delen. Je kan de QR-code ook gebruiken om klanten naar een videogids te leiden.
Hoe je het meeste uit je QR-code stickers kunt halen
Om het gebruik van QR-code stickers te optimaliseren, kan je rekening houden met het volgende:
- Duidelijke positionering: Plak de bedrukte stickers zichtbaar en toegankelijk voor de doelgroep.
- Aanwijzingen: Voeg korte instructies of een stimulans toe om mensen te motiveren de QR-code te scannen.
- Doelgroepgerichte inhoud: Pas de inhoud van de QR-code aan je doelgroep aan om de betrokkenheid te vergroten.
- Analyseren: Bewaak en analyseer de resultaten met behulp van analysetools om de effectiviteit van je QR-codecampagne te evalueren.
- Update: Werk QR-codes indien nodig bij om ervoor te zorgen dat ze altijd linken naar actuele en relevante informatie.
Door deze stappen te implementeren, kan je de waarde van QR-code stickers maximaliseren en een meer interactieve en informatieve ervaring voor je gebruikers creëren.